Lietuvos veterinarijos akademijos studentų fizinio pajėgumo analizė
Date |
---|
2010-05-29 |
Bibliogr.: p. 163-164
Įvadas Merginų ir vaikinų fizinių ypatybių lavėjimas, jų formavimasis, o kartu ir brendimo laikotarpis baigiasi 20—25-ais metais. Šis amžius laikomas pereinamuoju, nes faktiškai žmogus pereina į kitą amžiaus tarpsnį — brandos: motorinė funkcija, organai, sistemos ir visas organizmas iš esmės pasiekia aukščiausią visapusiško išsivystymo pakopą (Naužemys ir kt., 2000Гаврилов и др., 2008). Mokslininkų atlikti tyrimai patvirtino neabejotiną fizinio pajėgumo svarbą sveikatai, tačiau aukštųjų mokyklų studentų fizinis aktyvumas per mažas, o fizinio pajėgumo ir sveikatos rodikliai yra žemo lygmens (Vaščila ir kt., 1997, 2001; Mertinas ir Tinteris, 1998; Poteliūnienė ir kt., 1999; 2006). Lietuvos studentų fizinis ir funkcinis pajėgumas yra tiriamas taikant įvairias metodikas, tačiau paprastai analizuojama tik pirmo kurso studentų fizinė būklė ir funkcinis pajėgumas (Jankauskas ir kt., 2006), nes pirmame kurse kūno kultūros pratybos yra privalomos. Taigi yra aktuali LVA 1—4 kursų studentų (vaikinų ir merginų) fizinio pajėgumo analizė. Tyrimo tikslas — išanalizuoti LVA studentų (vaikinų) fizinį pajėgumą. Tyrimo uždaviniai: 1. Nustatyti LVA studentų aerobinį pajėgumą. 2. Nustatyti tiriamųjų griaučių raumenų pajėgumą. 3. Ištirti ir įvertinti tiriamųjų motorinį pajėgumą. Tyrimo metodika ir organizavimas Tyrimo objektas — studentų fizinis pajėgumas. [...].
The aim of the research — to analyze the LAV students (boys) of physical capacity. The organization and methods of the research. The study was carried out in 2008 October. It was attended by 308 LAV 1—4 rate students (167 boys and 141 female). The subjects age — 19—24 years old. Physical capacity has been studied in adults using Eurofit tests. The results of the research It was found that the LAV students (boys) aerobic capacity is not sufficiently educated — Lithuanian students behind the shuttle for 20 minutes. Cross-average results (p < 0.05) LAV students aerobic capacity to meet the Lithuanian students average. LAV students boys skeletal muscle capacity is dissonant educated: the test in the sixth and bunk “and tests will jump up from the local“ indicators are worse than the Lithuanian Student (p < 0.05), while other components of skeletal muscle strength (muscle endurance hands, torso flexibility) Lithuanian student meets the averages. LAV students boys motor capacity (balance while standing on one leg test) does not differ from the average Lithuanian student outcomes (p > 0.05). [...].