Studentų fizinio aktyvumo ir pasitikėjimo savimi sąsajos
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Čepelionienė, Jurgita | ||
Date |
---|
2012 |
Bibliogr.: p. 43
Tyrimo tikslas – nustatyti studentų fizinio aktyvumo ir pasitikėjimo savimi sąsajas. Tyrimo uždaviniai: 1. Nustatyti studentų pasitikėjimą savimi pagal fizinį aktyvumą. 2. Nustatyti studentų pasitikėjimą savimi pagal privalomą / neprivalomą kūno kultūrą universitete. Pagal A. Zaborskio (1997) klausimyną pateiktos anketos pagalba nustatytas studentų fizinis aktyvumas. Studentų pasitikėjimo savimi lygiui nustatyti taikyta V. Stolino (1983) metodika. Anoniminis anketavimas vykdytas 2010 m. pavasarį. Tyrime dalyvavo 249 studentai, kurie pagal fizinį aktyvumą buvo suskirstyti į 4 grupes: 1) sportuojantys, t. y. lankantys konkrečios sporto šakos treniruotę ir dalyvaujantys varžybose studentai (n 34), 2) fiziškai aktyvūs studentai, kurie kasdien, 2–3 arba 4–6 kartus per savaitę mankštinosi mažiausiai 30 minučių (n 87), 3) fiziškai pasyvūs studentai, kurie mankštinosi kartą per savaitę ar mėnesį (n 95), 4) nesportuojantys ir nesimankštinantys studentai (n 33). Iš tiriamųjų 144 studentai studijavo universitete, kuriame buvo privaloma kūno kultūra, o 105 – universitete, kuriame nebuvo privalomos kūno kultūros. Išvados. Nustatyta, kad tarp aukšto pasitikėjimo savimi lygio studentų buvo daugiau sportuojančių nei nesportuojančių (p<0,05), fiziškai pasyvių –daugiau nei fiziškai aktyvių (p>0,05), studentų, kurių universitete buvo privaloma kūno kultūra, – daugiau nei studentų, kurių universitete nebuvo privalomos kūno kultūros (p<0,05).