Grupinių ergoterapijos užsiėmimų, grįstų diferenciniu mokymu, poveikis asmenų, patyrusių vidutinę galvos smegenų traumą, pažinimo funkcijoms ir savarankiškumui
Author | Affiliation |
---|---|
Baltikauskienė, Simona | |
Date |
---|
2016-04-29 |
Bibliogr.: p. 67
Kol kas Lietuvoje nėra atlikta tyrimų, vertinančių pažinimo funkcijas ir savarankiškumą po vidutinės galvos smegenų traumos, taikant įprastą ergoterapiją ir diferenciniu metodu grįstą lavinimą. Tyrimą nagrinėjant asmenų, patyrusių vidutinę galvos smegenų traumą, pažinimo funkcijas ir savarankiškumo pokytį taikant įprastą ergoterapiją ir diferenciniu mokymu grįstą lavinimą, mes atlikome pirmieji Lietuvoje. Darbo tikslas Įvertinti grupinių ergoterapijos užsiėmimų, grįstų diferenciniu mokymu, poveikį asmenų, patyrusių vidutinę galvos smegenų traumą, pažinimo funkcijoms ir savarankiškumui. Darbo uždaviniai 1. Įvertinti asmenų, patyrusių vidutinę galvos smegenų traumą, pažinimo funkcijas ir savarankiškumą taikant įprastą ergoterapiją grupėse. 2. Įvertinti asmenų, patyrusių vidutinę galvos smegenų traumą, pažinimo funkcijas ir savarankiškumą taikant įprastą ergoterapiją ir diferenciniu mokymu grįstą lavinimą grupėse. 3. Palyginti asmenų, patyrusių vidutinę galvos smegenų traumą, pažinimo funkcijas ir savarankiškumą taikant vien įprastą ergoterapiją ir diferenciniu mokymų grįstą lavinimą grupėse. Metodi Tyrimas atliktas sanatorijoje UAB „Palangos Linas“ 2015 09 01 – 2016 09 01. Atranka ir apklausos būdas Tiriamieji atrinkti atsitiktinės atrankos būdu: Remiantis Trumpuoju protinės būklės testu (TPBT) (≥11 balų) ir Barthel indeksu (50–65 balai) kaip atrankos kriterijais, prieš tyrimą asmenys buvo suskirstyti į dvi grupes: įprasto poveikio ir tiriamąją grupes. Įprasto poveikio grupės asmenys buvo rašomi į nelyginių skaičių eilutę, tiriamosios grupės – į lyginių skaičių eilutę. Įpasto poveikio grupės tiriamiesiems sudaryta programa (5 užsiėmimai per savaitę pritaikyti individualiai įprastai ergoterapijai, paremti pratimų kartojimu). Pažinimo funkcijoms buvo lavinama naudo-jant įpr[...].