Vulnerability to stress, academic achievements and examination stress in medical students = :
Date |
---|
2016-07-15 |
Įvadas. Yra nustatyta kad medicinos studijos yra susijusios su dideliu psichologiniu stresu tarp medicinos studentų. Tačiau iki šiol nėra atlikta tyrimų vertinančių pažeidžiamumo stresui ryšį su studentų akademiniais pasiekimais ir kardiovaskulinės sistemos atsaku žodinio egzamino metu. Tyrimo tikslas. Nustatyti pažeidžiamumo stresui ryšį su studentų akademiniais pasiekimais ir kardiovaskulinės sistemos atsaku žodinio egzamino metu. Tyrimo medžiaga ir metodai. Tyrimo imtį sudarė 98 (21 vaikinas ir 77 merginos) antro kurso medicinos fakulteto studentai. Visi tyrimo dalyviai užpildė Pažeidžiamumo stresui skalę (PSS). Sistolinis ir diastolinis kraujo spaudimas bei širdies susitraukimų dažnis buvo vertinti ne stresinės situacijos metu bei 10 minučių prieš ir 10 minučių po žodinio histologijos egzamino. Taip pat buvo vertinami studentų akademiniai pasiekimai: įstojimo į universitetą pažymys, pažymių universitete vidurkis ir histologijos egzamino pažymys. Rezultatai. Įstojimo į universitetą pažymiai ir pažymių vidurkiai mokantis buvo susiję su mažesniais PSS balais (atitinkamai r=-0.365 ir r=-0.367, p=0.01). ANOVA analizė parodė, kad kraujo spaudimas (sistolinis ir diastolinis) bei širdies susitraukimų dažnis buvo didesni prieš egzaminą ir po egzamino lyginant su kraujo spaudimu ir širdies susitraukimų dažniu ne stresinės situacijos metu (p<0.001). Mes neradome ryšio tarp kardiovaskulinės sistemos atsako žodinio egzamino metu ir pažeidžiamumo stresui. Išvados. Didesnis pažeidžiamumas stresui yra susijęs su blogesniais medicinos studentų akademiniais pasiekimais. Žodinio egzamino metu stebimas reikšmingas kardiovaskulinės sistemos atsakas, tačiau jis nėra susijęs su polinkiu stresui. [...].
Objective. It is well-established that medical students experience high levels of stress during their training. However, studies evaluating vulnerability to stress as well as the impact of examination on cardiovascular system response are lacking. Aim. To evaluate the association of vulnerability to stress with academic achievements of medical students and with response of cardiovascular system to an oral exam induced stress. Methods. A total of 98 second year medical students (21 males and 77 females) were evaluated for vulnerability to stress using the Stress Vulnerability Scale (SVS) with greater scores indicating greater vulnerability to stress. Systolic blood pressure (SBP), diastolic blood pressure (DBP) and heart rate (HR) were measured in non-stress situation, 10 min. before and 10 min. after the oral examination. Grade average, grades of admission and grades of the examination were evaluated in all study participants. Results. Medium vulnerability to stress students when compared to low vulnerability to stress students had significantly lower grades of admission, grade average (and grades of oral examination. A 2 (groups) × 3 (times) repeated measures ANOVA demonstrated significant time effect on SBP, DBP and HR (all p-values <0.001) during the examination. However, there were no significant interaction between time and vulnerability to stress on the change of the SBP, DBP and HR during the examination. Conclusions. Higher vulnerability to stress is associated with lower academic achievements of medical students. Stress experienced during oral examination is associated with significant cardiovascular system response irrespective of vulnerability to stress. Interventions aiming to reduce vulnerability to stress can improve medical student academic performance.