Organisational factors influencing job performance of ambulance health care professionals: cross-sectional survey in Lithuania
Date |
---|
2016-05-02 |
Autorių seka santraukoje ir PDF skirtinga.
Straipsnio tikslas – išanalizuoti organizacinių veiksnių sąsajas su greitosios medicinos pagalbos darbuotojų atliekamu darbu reformos vykdymo laikotarpiu. Metodai. Greitosios medicinos pagalbos darbuotojų anketinė apklausa. Rezultatai. Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, didžioji dalis respondentų teigė, kad privalo labai tiksliai atlikti savo darbą, kad dirbant nuolatos reikia mąstyti ir daug ką atsiminti ir kad darbo metu išnaudoja visus savo gebėjimus ir įgūdžius. 79,2 proc. respondentų teigė, kad jų ir jų kolegų įgyta kompetencija atitinka darbo pobūdžiui keliamus reikalavimus. 71 proc. respondentų pabrėžė, kad organizacija suteikia darbuotojams galimybę tobulėti. 61,6 proc. respondentų sutiko, kad organizacija sudaro palankias sąlygas darbuotojams tobulėti ir įgūdžiams tobulinti. Didžiausią stresą respondentai patiria situacijose, susijusiose su paciento mirtimi, bendraudami su agresyviais pacientais, kai iškyla grėsmė sveikatai ir saugumui. Išvados. Respondentai tiksliai žinojo, už ką yra atsakingi ir kokios jų atsakomybės sritys. Dirbdami jie išnaudoja visus savo gebėjimus ir įgūdžius. Teigia, kad jiems yra suteikta pakankama profesinio savarankiškumo laisvė, tačiau pasigenda didesnio lyderio palaikymo ir dalyvavimo sprendžiant problemas. Didžiausias respondentų įvardytas stresorius – veiksniai, keliantys grėsmę jų pačių sveikatai bei saugumui, bendravimas su agresyviais pacientais ir pacientų mirtis.
The aim of this paper was to analyse organisational factors that affect attitudes of ambulance health care professionals to their job during the period of reform in ambulance stations. Methods. A descriptive, cross-sectional study design was applied. Results. An analysis of respondents’ attitudes to work organisation has shown that the majority of the respondents maintained that they had to be very accurate in their job, to think all the time and memorise a lot of things, to exploit all their skills and abilities. According to the results of the analysis, 79.2% of the respondents believe that their competences and those of their colleagues are adequate, 71% of the respondents maintain that the organisation provides employees with an opportunity to participate in training, and 61.6% of the respondents agree that an organisation creates favourable conditions for personal growth and improvement. The analysis of major stressors among ambulance health care professionals reveals that the respondents are most likely to suffer from stress when their health and safety is in danger. Conclusions. Work organisation at ambulance stations is rather effective: health care professionals enjoy sufficient professional autonomy even though workload is quite heavy. However, the study participants indicate that support provided by leaders is not sufficient and major occupational stressors include danger to health and safety, communication with violent patients and patient deaths.