Visuomenės sveikatos studentų mokymosi motyvacijos ypatumai
Petrauskiene, Laura |
Vladičkienė, Jurgita |
Šumskas, Linas | |
Darbo tikslas. Ištirti LSMU Visuomenės sveikatos studentų nuomonę apie jų mokymosi motyvaciją. Uždaviniai. 1. Išsiaiskinti, kokie veiksniai lėmė studijų pasirinkimą LSMU Visuomenės sveikatos fakultete. 2. Ištirti Visuomenės sveikatos fakulteto studentų nuomonę kas labiausiai motyvuoja juos mokytis. 3. Palyginti LSMU Visuomenės sveikatos fakulteto pirmos ir antros pakopos studijų studentų motyvaciją. Tyrimo metodika. Tyrimui atlikti pasirinkta anketinės apklausos metodika, galima daryti prielaidą, kad pasirinkti studentų atsakymai susiję su veiksniais paskatinusiais juos rinktis universitetą, studijų programą, motyvais, motyvuojančiais ar demotyvuojančiais juos mokytis. Skirtumams tarp grupių įvertinti (kai matavimai buvo išreiškiami kaip kategorijos) taikytas chi kvadrato (χ2) kriterijus. Rezultatai. Renkantis studijas LSMU Visuomenės sveikatos fakultete daugiau nei trečdalį tiriamųjų domina darbas bei studijos Visuomenės sveikatos srityje, ketvirtadalis mato perspektyvą į ateitį. Tiriamuosius labiausiai motyvuoja mokytis įdomiai dėstomi dalykai (84,0 proc.), kompetentingi dėstytojai (70,8 proc.), bei dėstytojų gebėjimai sudominti dalyko turiniu (67,9 proc.). Beveik pusei magistrantų (47,4 proc.) perspektyva žvelgiant į ateitį buvo svarbesnis veiksnys nei bakalaurams (13,2proc.). Augimo poreikis mokantis svarbu 60,5 proc. magistrantų ir 33,8 proc. bakalaurų. Noras gauti žinių svarbu 76,3 proc. magistrantų ir 39,7 proc. bakalaurų. Išvados. Didžiausią įtaką renkantis LSMU visuomenės sveikatą turėjo susidomėjimas darbu bei studijomis Visuomenės sveikatos srityje, taip pat perspektyva į ateitį, tikimasi įdomaus darbo. Didžiąją dalį apklaustųjų mokytis motyvuoja kompetentingi dėstytojai, dėstytojų gebėjimai sudominti dalyko turiniu, domėjimasis studijuojamu dalyku, įdomios studijų užduotys, paskaitos, praktiniai užsiėmimai. Bakalaurams stojant į universitetą svarbu draugų, pažįstamų, besimokančių LSMU visuomenės sveikatos patarimai, arba jiems neužteko konkursinio balo įstoti į norimą specialybę, todėl jie rinkosi visuomenės sveikatą, tuo tarpu magistrantams svarbiau perspektyva žvelgiant į ateitį. Praktinės rekomendacijos. Švietimo įstaigų vadovams būtina plėsti bendradarbiavimo formas tarp aukštųjų mokyklų karjeros centrų ir ugdymo įstaigose veikiančių karjeros centrų, vykdyti pažintines ekskursijas po aukštąsias mokyklas. Ugdymo įstaigų pedagogai turėtų padėti jaunuoliams išsiaiškinti jų asmeninę motyvaciją profesijos pasirinkimui. Aukštųjų mokyklų dėstytojai turėtų taikyti tokius mokymosi motyvacijos skatinimo būdus: įdomiai dėstyti savo dalyką, suteikti studentams įdomios ir naudingos mokymosi medžiagos, kelti kvalifikacija dalyvaujant įvairiuose kursuose, naudotis šiuolaikinėmis mokymo priemonėmis, skatinti studentų bendradarbiavimą.
Aim of the study. To analyse the opinion of LUHS Public health students about their learning motivation. Objectives. 1. To find out what factors determined the choice of studies at LUHS Faculty of Public health. 2. To examine the opinion of Public health students what reasons motivate them to study there. 3. To compare the motivation of bachelors and masters studyind at LUHS Faculty of Public health. Methods. Questionnaire form was selected for the research; assumption could be made that the answers chosen by the students are closely related with the factors which encouraged them to choose the university and programme of studies, and it shows the reasons motivating and demotivating their wish to study. To evaluate the differences between groups (measurements are expressed as categories) parameter (χ2) was applied. Results. When chosing studies at LUHS Faculty of Public health , more than one third of the questioned respondents were interested in work and studies in public health sphere. One quarter of respondents saw prospect. Students are greatly motivated by interestingly taught subjects (84,0 %), competent lecturers (70,8 %), and lecturers abilities to intrigue with the contents (67,9 %). Almost half of the masters (47,4 %) considered prospect into future to be more important factor than bachelors(13,2%). Development demand while studying is important for 60,5 percent of master students and 33,8 percent of bachelors. A wish to get knowledge was important for 76,3 percent of master students and 39,7 percent of bachelors. Conclusions. The interest in work and studies in Public health sphere, prospect into future and interesting career had the biggest impact while chosing to study at LUHS Faculty of Public health. The greater part of respondents were motivated to learn by competent lecturers and their abilities to intrigue with the contents, interest in the subject of studies and challenging tasks, lecturesand practical seminars. Bachelor students consider their relatives‘ and friends‘ opinion to be important when entering to study, as well as acquaintances‘, who study there, advice. Some of the respondents could not enter to study desirable speciality, so they decided to study public health. Master students consider future perspective to be very important. Practical recommendations. Executives of educational institutions should widen cooperation among career centres of higher education and make orientation excursions in higher schools. Teachers should help young people to analyse their self-motivation when chosing a career. Lecturers in the higher schools should apply such motivation encouragement means: to teach in an interesting manner their subject, to provide the students with interesting and useful studying material, to refresh qualification in various seminars, to use modern training resources and promote cooperation among students.