Options
Kosmetologų įtraukimo į žinių apie sveiką mitybą skleidimą galimybių vertinimas
Sliesoraitienė, Laima |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Visuomenės sveikatos studijų programa, specializacija: Visuomenės sveikata ir mityba. KOSMETOLOGŲ ĮTRAUKIMO Į ŽINIŲ APIE SVEIKĄ MITYBĄ SKLEIDIMĄ GALIMYBIŲ VERTINIMAS. Laima Sliesoraitienė. Mokslinis vadovas dr. Vilma Kriaučionienė. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Visuomenės sveikatos fakultetas. Kaunas; 2018. 55 p. Tikslas – įvertinti kosmetologo įtraukimo į žinių apie sveiką mitybą skleidimo galimybes. Uždaviniai: 1. Ištirti Kauno miesto grožio salonuose dirbančių kosmetologių požiūrį į klientų informavimą apie sveiką mitybą; 2. Nustatyti grožio salonų lankytojų žinių apie sveiką mitybą šaltinius; 3. Nustatyti grožio salonų lankytojų požiūrį į galimybę gauti žinių apie sveiką mitybą kosmetologo kabinete. Metodika. Kad įgyvendinti išsikeltą tikslą, atliktas kiekybinis tyrimas – apklausa raštu. Tyrime dalyvavo Kauno miesto grožio salonuose besilankančios klientės ir šiuose salonuose dirbančios kosmetologės. Tyrime dalyvavo 280 klienčių ir 140 kosmetologių. Atmetus sugadintas ir nepilnai užpildytas anketas tolimesnėje analizėje naudotos 251 klienčių ir 123 kosmetologių anketos. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant IBM SPSS Statistics 17.0 versiją. Kosmetologių ir jų klienčių duomenys buvo analizuojami atskirai. Rezultatai. Ištyrus Kauno miesto grožio salonuose dirbančių kosmetologių ir klientų informavimą apie sveiką mitybą, nustatyta, kad patarimus apie sveiką mitybą klientėms teikė 63,4 proc. kosmetologių: 17,5 proc. kiekvieną kartą apsilankius 45,5 proc. kai būdavo akivaizdžių odos, plaukų ar nagų problemų, 37,0 proc. kai pačios pasiteiraudavo. Dažniau patarimus teikė turinčios didesnį darbo stažą kosmetologės. Didžioji dalis neteikusių patarimų (81,8 proc.) nurodė tam neturinčios pakankamai žinių. Daugiau kaip pusė klienčių informacijos apie mitybą ieškosi, nes siekia išsaugoti sveikatą (57,4 proc.) ar nori kontroliuoti svorį (53,8 proc.). Daugiau kaip pusė klienčių (67,7 proc.) manė, kad kosmetologės turėtų teikti patarimus apie sveiką mitybą. 62,1 proc. klienčių mano, jog kosmetologėms žinių apie sveiką mitybą visiškai ar dalinai pakanka. Gautus mitybos patarimus dauguma klienčių (80,5 proc.) įvertino gerai ir labai gerai. Išvados. Didėjant kosmetologių amžiui ir darbo patirčiai jos geriau vertina savo žinias apie mitybą ir dažniau vadovaujasi gauta informacija nei jaunesnės ir mažesnę darbo patirtį turinčios kosmetologės. Kosmetologės, kurios dažniau tobulėja savo srityje, dažniau vadovaujasi gauta informacija teikdamos patarimus klientėms. Didėjant klienčių amžiui, jos vis geriau vertina savo žinias apie mitybą.
Public health study program, specialization: Public health and nutrition. EVALUATION OF EXPOSURE TO COSMETOLOGY TO LEARN TO HEALTH KNOWLEDGE. Laima Sliesoraitienė. Supervisor dr. Vilma Kriaučionienė. Faculty of Public Health, Medical Academy, Lithuanian University of Health Sciences. Kaunas; 2018. 55 p. Aim of the study is to assess the potential of the beautician to be included in the knowledge of healthy eating. Objectives: 1. To investigate beauty parlors of Kaunas city, working from the point of view of beauticians regarding the informing of clients about healthy nutrition; 2. Identify sources of knowledge about healthy nutrition for beauty salon visitors; 3. Identify the attitudes of the beauty salon visitors to the availability of knowledge about healthy eating in the cosmetologist's office. Methods. In order to achieve the goal set, a quantitative survey carried out is a written survey. The study was attended by beauty salons in Kaunas city, visiting clients and cosmetologists working in these salons. The study involved 280 clients and 140 cosmetologists. Corrected and incompletely completed questionnaires were used in a further analysis of 251 clients and 123 beauticians' questionnaires. Statistical analysis was performed using IBM SPSS Statistics 17.0. Cosmetologists and their clients were analyzed separately. Results. Having informed about informing about healthy nutrition among cosmetologists and clients working in beauty parlors in Kaunas city, it was found that 63.4% of patients provided advice on healthy eating. beauticians: 17.5% every time you visit 45.5% when there were obvious skin, hair or nail problems, 37.0%. when they hesitated themselves. More frequent advice was given by having a longer work experience for a beautician. Most of the unwanted advice (81.8%) indicated that they did not have enough knowledge. More than half of the clients search for nutrition information because they seek to preserve their health (57.4%) or want to control their weight (53.8%). More than half of the clients (67.7%) thought that beauticians should provide advice on healthy eating. 62.1% clients believe that cosmetologists are fully or partially well-informed about healthy eating. The majority of clients (80.5%) received well-received nutrition advice well and very well. Conclusions. As cosmetologists age and work experience increase, they better assess their dietary knowledge and more often use the information they receive than younger and less experienced cosmetologists. Cosmetologists, who are more likely to develop in their field, are more likely to follow the information they receive, advising clients. As clients grow older, they increasingly appreciate their dietary knowledge.