Options
Slaugos studentų klinikinio mokymo(si) aplinka ir profesionaliosios slaugos mokymo(si) modelis universiteto ligoninėje
Riklikienė, Olga |
Zagurskienė, Daiva | Recenzentas / Reviewer |
Vaškelytė, Alina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Macijauskienė, Jūratė | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Čiūtienė, Rūta | Komisijos narys / Committee Member |
Bielinienė, Nijolė | Komisijos narys / Committee Member |
Ustinavičienė, Rūta | Komisijos narys / Committee Member |
Blaževičienė, Aurelija | Komisijos narys / Committee Member |
Lesauskaitė, Vita | Komisijos narys / Committee Member |
R. Nalivaikienė. Slaugos studentų klinikinio mokymo(si) aplinka ir profesionaliosios slaugos mokymo(si) modelis universiteto ligoninėje. Darbo vadovė doc. O. Riklikienė; Lietuvos Sveikatos mokslų Universitetas; Slaugos fakultetas, Slaugos ir rūpybos katedra. Kaunas, 2014, – 91 p. Raktažodžiai: praktikos mokytojas, praktinis mokymas(sis), slaugos studentai, klinikinio mokymosi aplinka. Slaugos studento praktinio mokymo(si) tikslų pasiekimas didele dalimi priklausys nuo praktikos mokytojo požiūrio į mokymą, nuo įstaigos, kaip mokymo bazės, pasirengimo mokyti bei vertinti studento laimėjimus ir nuo įstaigoje sudarytų mokymo(si) sąlygų. Darbo tikslas – ištirti slaugos studentų klinikinio mokymo(si) aplinką ir profesionaliosios slaugos mokymo(si) modelį universiteto ligoninėje. Tyrimo uždaviniai:
- Ištirti slaugos studentų klinikinio mokymo(si) aplinką universiteto ligoninėje.
- Įvertinti slaugos studentų ir jų praktikos mokytojų santykius klinikinio mokymo(si) metu bei studentų pasitenkinimą atlikta praktika.
- Įvertinti profesionaliosios slaugos mokymo(si) modelį, atsižvelgiant į studentų nuomonę. Tyrimo metodika. Tyrime dalyvavo Vilniaus universiteto, Vilniaus kolegijos ir Utenos kolegijos sveikatos priežiūros fakulteto I-IV kurso slaugos studentai, atliekantys klinikinę slaugos praktiką Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Šeimos medicinos centre, terapinio ir chirurginio profilio skyriuose. Tyrimo metodas – anketinė apklausa, kuri vyko 2012 m. sausio – 2013 m. gegužės mėn. Naudota standartizuota užsienio autoriaus Mikko Saarikoski ir bendraautorių (Suomija) sukurta 43 teiginių anketa apie slaugos studentų patirties aspektus klinikinio mokymo(si) metu. Anketa pildyta naudojantis interneto prieiga. Rezultatai ir išvados. Slaugos studentai geriausiai vertina galimybę kreiptis į padalinio personalą ir padalinyje vyravusią teigiamą atmosferą. Teigiami studentų mokymo(si) aplinkos vertinimai susiję su geresniais slaugos organizavimo padalinyje bei slaugos administratoriaus lyderystės stiliaus vertinimais. Vertinant studentų pasitenkinimą atlikta praktika nustatyta, kad didžioji dauguma buvo patenkinti, trečdalis – labai patenkinti. Studentai, kurie nurodė didesnį savo individualų įdirbį klinikinės praktikos metu ir buvo labai patenkinti atlikta praktika, reikšmingai geriau vertino klinikinio mokymo (si) aplinką universiteto ligoninėje. Geriausiai savo santykius su praktikos mokytoju vertina trečio kurso slaugos studentai, blogiausiai – ketvirtojo kurso. 25 metų bei vyresni studentai savo santykius su praktikos mokytoju vertina geriau nei jaunesni jų kolegos. Individualus praktinio mokymo(si) modelis buvo pranašesnis už grupinį modelį ar kurį kitą. Taikant individualų mokymo(si) modelį, slaugos studentai mokymo(si) aplinką skyriuje visais aspektais vertino geriau, nei praktikos mokytojo neturėję studentai.
R.Nalivaikiene. Evaluation of clinical learning environment for nursing students and teaching/learning model of professional nursing at university hospital. Supervisor Assoc. Prof. O. Riklikiene, Departament of Nursing and Care, Faculty of Nursing, Lithuanian University of Health Sciences. – Kaunas, 2014, – P.91. Keywords: mentor, clinical teaching and learning, nursing studens, clinical learning enviroment. The achievement of nursing studedent's learning outcomes will depends largerly on the mentor's approach to student's teaching, also on institution of practical placement and its preparation to teach and assess the student, and on clinical learning environment. The purpose of this study was to investigate clinical learning environment for nursing student's and teaching/ learning model of professional nursing at university hospital. The aims were:
- To explore the clinical learning environment for students at university hospital.
- To evaluate the relationship between nursing students and their mentors during clinical learning and assess student's satisfaction with practical placement.
- To examine the teaching and learning model of professional nursing at university hospital from the students perspective. Material and methods. Nursing students (from first to fourth year) from Vilnius University, Vilnius College and Utena College that have had their practical placement at Family medical center, surgery and internal diseases units. The anonymous survey was organised in January. – May, 2013. Cles instrument was used (Clinical learning environment scale), Autors – M. Saarikoski et al., Finland. The scale consisted of 43 items on the student's experience about the last clinical placement and was filled using electornical assess. Results and conclusions. The possibility to apply the staff and positive atmosphere in the unit was rated at highest by nursing students. The positive student's evaluation of clinical learning environment was related to better nursing organization in the unit and the leadership style of nursing administrator. The majority of students were satisfied with their practical training and one third – very satisfied. Satisfied students with higher individual input to their learning evaluated learning environment during clinical training at university hospital better. The students of third year assessed their relationship with mentors at the highest level and last year students graded ad the lowest. Students of 25 years old and older has had better students-mentor relationship in comparison to their younger colleagues. Individual model of teaching and learning of professional nursing was recognized as more advantaged then group model or any other. Students supervised under individual model assessed the all aspects of clinical learning environment better in comparison with those who were teached without a mentor.