Options
Tėvų, pedagogų ir moksleivių požiūris apie lytinį ugdymą mokykloje
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos sekretorius / Committee Secretary | |
Markauskienė, Regina | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Komisijos pirmininkas / Committee Chairman | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Tikslas. Atskleisti tėvų, pedagogų ir moksleivių požiūrį apie lytinį ugdymą mokykloje. Kokybinio tyrimo klausimas: Ką manote apie lytinį ugdymą mokykloje? Tyrimo metodika. Tyrimas vykdytas 2018 m. lapkričio – 2019 m. sausio mėnesiais. Gautas LSMU Bioetikos centro leidimas (Nr. BEC-KS(M)-174). Pasirinktas kokybinis tyrimo metodas, atliekant tiesioginius, individualius, pusiau struktūruotus interviu, kurio klausimai buvo paruošti iš anksto. Duomenims analizuoti taikytas kokybinio turinio analizės metodas. Tyrimo dalyvių interviu įrašai buvo transkribuojami, o visi transkribuoti interviu tekstai buvo teikiami tolimesnei analizei nepriklausomai nuo atsakymų į klausimus išsamumo. Tiriamieji. Tyrime dalyvavo 12 tyrimo dalyvių – po 4 tyrimo dalyvius kiekvienoje grupėje: tėvų, pedagogų ir moksleivių. Tyrimo dalyvių amžiaus vidurkis tėvų grupėje 46,8 metų, pedagogų – 53,5 metų, o moksleivių – 18 metų. Tyrimo dalyviai atrinkti tikslinės atrankos būdu. Įžvalgos. Tėvų, pedagogų ir moksleivių požiūriu lytinio ugdymo programų integracija į mokyklos mokymo programą yra labai svarbi, reikalinga ir naudinga. Moksleiviai nurodė, kad lytinio ugdymo programa yra būtina moksleivių mokymo programose, kad būtų informuoti apie tiksliausią informaciją, susijusią su lytiniu ugdymu. Tėvai pabrėžė, jog neturi informacijos apie tai, ko yra mokoma jų vaikus apie lytinį ugdymą mokykloje. Pedagogų nuomonė, lytinio ugdymo programos integracija įnešė daug naujovių, dar didesnę informacijos sklaidą šia subtilia ir ne visiems laisvai galima kalbėti tema. Tėvai nurodo, jog kartais kalbėdami su vaikais apie lytinį ugdymą jaučiasi taip, lyg būtų su vaiku draugai, o kartais labai nejaukiai. Moksleiviai mano, kad integravus lytinio ugdymo programą į mokymo programas, niekas nepasikeitė nuo to, ko buvo mokoma apie lytinį ugdymą ir anksčiau. Tyrimo dalyviai nurodė, kad yra svarbu vaikus šviesti lytinio ugdymo klausimais tiek namuose, tiek mokymo įstaigoje, atsakant į visus vaikams iškilusius klausimus. Tėvai nurodė, jog atskiras pamokas vesti yra labai svarbu ir reikalinga, o pamokas vedantis specialistas galėtų būti psichologas. Pedagogų nuomone, lytinio ugdymo pamokos turėtų būti kartą per du mėnesius, vedant tikybos arba etikos mokytojui ar kitam pedagogui, išklausiusiam lytinio ugdymo programos kursą. Moksleivių požiūriu, lytinio ugdymo pamokos turėtų būti vedamos dažniau nei kartą per mėnesį, o šias pamokas turėtų vesti šios srities profesionalai: gydytojai, slaugytojai, akušeriai.
The aim. To reveal parents, teachers and students opinion about sexual education at school. Question of qualitative research. What is your opinion about sexual education at school? Methodology. There were made qualitative survey from November 2018 till January 2019. Bioethics Commision permition No. BEC-KS(M)-174 were received. Direct, individual, semi-structured interviews by using in advanced prepared questions were made. Qualitative surevy results were analyzed by using content analysis method. The interviewees' interviews were transcribed and all transcribed interview texts were submitted for further analysis regardless of the completeness of the answers to the questions. Participants. There were interviewed 12 participants: 4 participants in each group: parents, teachers and students. The average age of the participants were 46.8 years for the parents, 53.5 years for the teachers and 18 years for the students. Research participants were selected by targeted selection method. Conclusions. From the point of view of parents, teachers and students, integration of sexual education programe at school is very important, necessary and useful. The students indicated that the sexual education program is necessary to inform them about the most accurate information in their lifes. Parents stressed that they had no information about what their children taught about sexual education at school. Teachers' opinion, the integration of the sex education program has brought a lot of innovation, a lot of new information on this subtle and not all freely available topic. Parents point out that sometimes talking to children about sexual education feels as if they were friends with a child, and sometimes very uncomfortable. Students believe that by integrating sexual education into school life, nothing has changed from what were taught about sexual education before. Participants pointed out that it is important to educate children about sexual education both at home and in the school, answering all the questions raised by the children. Parents indicated that it is very important and necessary to conduct separate lessons, and the tutor could be a psychologist. According to the teachers, the lessons of sexual education should be once every two months, leading to a teacher of religion or ethics or another educator who has attended a course of sexual education. From the students’ point of view, sexual education should be conducted more often than once a month, and these lessons should be taken by professionals in their field: doctors, nurses, midwives.