Options
LSMU odontologijos ir medicinos studentų žinios apie pirmąją pagalbą įvykus dantų traumai
Berniūtė, Gabrielė |
Recenzentas / Reviewer | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member | |
Komisijos narys / Committee Member |
Problemos aktualumas ir darbo tikslas: Visi sveikatos specialistai visuomenėje yra pripažįstami kaip potencialūs asmenys, galintys suteikti būtinąją pagalbą įvairiose situacijose, todėl medicinos atstovai turėtų būti susipažinę su pirmosios pagalbos procedūromis, kad galėtų išsaugoti traumuotus dantis. Taigi šio darbo tikslas buvo įvertinti ir palyginti LSMU visų kursų medicinos ir odontologijos studentų žinias apie pirmąją pagalbą įvykus dantų traumai. Medžiaga ir metodai: Anketinis tyrimas buvo atliktas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Medicinos fakultete ir Odontologijos fakultete. Tyrimo metu buvo išdalinta 600 anketų, buvo surinktos 555 tinkamai užpildytos anketos – 218 užpildytos odontologijos studentų ir 337 – medicinos studentų. Statistinei duomenų analizei atlikti buvo naudojama IBM SPSS Statistics 13 paketas. Reikšmingumo lygmuo patikrinti statistines hipotezes buvo pasirinktas α=0,05. Rezultatai: Respondentai, kurie turėjo mokymus parodė gerą žinių lygį – teisingų atsakymų vidurkis buvo 7,6 iš 9. Tačiau 63% respondentų patys gydytų danties vainiko traumas ir tik 31,5% periodonto audinių traumas. Trečios anketos dalies rezultatai parodė, jog visų kursų odontologijos studentų rezultatų vidurkis buvo geresnis lyginant su to paties kurso medicinos studentų rezultatais. Išvados: Dantų traumų paplitimas tarp LSMU medicinos ir odontologijos studentų atitinka epidemiologiniais tyrimais nustatytą dantų traumų paplitimą. Tyrimo rezultatai rodo gerą žinių lygį tarp respondentų, kurie yra turėję dantų traumų pirmosios pagalbos mokymus, o odontologijos studentų žinios geresnės už medicinos studentų. Medicinos ir odontologijos studentai mano, jog pirmosios pagalbos dantų traumų atveju mokymų reikia tiek medicinos studentams, tiek pirmo kurso odontologijos studentams, taip pat svarbu visuomenę šviesti šia tema. Tik ketvirtadalis respondentų savo žinias vertina vidutiniškai ir gerai.
Relevance of the problem and aim of the work: All healthcare professionals in society are recognized as potential individuals who can provide first aid in a variety of situations, so medical professionals should be familiar with first aid procedures to preserve traumatized teeth. Thus, the aim of this work was to evaluate and compare the knowledge of the first aids of dental trauma of all courses of medical and dental students of LUHS. Material and methods: This questionnaire study has been done at the Faculty of Medicine and the Faculty of Dentistry of the Medical Academy of the LUHS. In the course of the research 600 questionnaires were distributed, 555 completed questionnaires were returned - 218 have been answered by dental students and 337 – by medical students. IBM SPSS Statistics 13 package was used for statistical data analysis. The significance level to check the statistical hypotheses was chosen α = 0,05. Results: Respondents who have had the training showed a good level of knowledge - the average of the correct answers was 7.6 out of 9. However, 63% of the respondents would treat dental trauma by themselves and only 31.5% would treat periodontal tissue injuries. The results of the third part of the questionnaire showed that the average of all dental students’ results was better compared to the results of the same course medical students. Conclusions: The prevalence of dental injuries among LUHS medical and dental students is consistent with the prevalence of dental injuries identified by epidemiological studies. The results of the study show a good level of knowledge among respondents who have had first aid training for dental injuries, and the knowledge of dental students is better than medical students. Medical and dental students maintain the idea that training for first aid in dental injuries is needed for both medical students and first-year dental students, as well as educating the public on this topic. Only a quarter of respondents evaluate their knowledge moderately and well.