Options
Pacientų pasitenkinimas bendrosios praktikos gydytojų ir terapeutų paslaugomis
Gurnienė, Ilona |
Bučiūnienė, Ilona |
Petrauskienė, Jadvyga | Recenzentas / Reviewer |
Milašauskienė, Žemyna | Recenzentas / Reviewer |
Starkuvienė, Skirmantė | Komisijos sekretorius / Committee Secretary |
Petrauskienė, Jadvyga | Komisijos pirmininkas / Committee Chairman |
Gendvilis, Stasys | Komisijos narys / Committee Member |
Tamošiūnas, Abdonas | Komisijos narys / Committee Member |
Misevičienė, Irena | Komisijos narys / Committee Member |
Kalėdienė, Ramunė | Komisijos narys / Committee Member |
Darbo tikslas: Įvertinti pacientų pasitenkinimą VŠĮ Kauno Centro poliklinikos bendrosios praktikos gydytojų ir terapeutų paslaugomis. Tyrimo metodika. Pacientų apklausai sudaryta 31 klausimo anoniminė anketa. Klausimai vertinami dviem būdais: 5 balų Likerto skale, kur 1 reiškia visiškai nesutinku/nepasitikiu, o 5 – visiškai sutinku/pasitikiu ir klausimų pateiktais keliais atsakymo variantais. Pacientų, prisirašiusių prie bendrosios praktikos gydytojų, atsako dažnis 97,8% (N= 230),pacientų, prisirašiusių prie terapeutų – 61,3% (N= 230). Tyrimo duomenų analizė atlikta naudojant statistinį duomenų analizės paketą SPSS 9.0. Rezultatai. VšĮ Kauno Centro poliklinikos pacientų, prisirašiusių prie BPG ir prie apylinkės terapeutų, pasitenkinimo lygis šeimos gydytojo paslaugomis yra aukštas ( 4,51). Pacientai labiausiai patenkinti gydytojo rodoma pagarba jų asmeniui, aukšta kvalifikacija, įdėmiu nusiskundimų išklausymu bei išsamiu ir suprantamu paaiškinimu apie ligą ir jos gydymą. Mažiausiai pacientai patenkinti šeimos gydytojo pagalba, sprendžiant socialines ir psichologines problemas. Pacientų pasitenkinimas šeimos gydytojo paslaugomis (Spirmeno koreliacija) yra labiausiai susijęs su aukšta gydytojo kvalifikacija ( 0,827), išsamiu ir suprantamu paaiškinimu apie ligą ir gydymą ( 0,723), pakankamu laiko skyrimu aptariant sveikatos problemas (0,684), įdėmiu nusiskundimų išklausymu (0,635), atsižvelgimu į paciento nuomonę, skiriant gydymą (0,623) bei paaiškinimu apie atliekamų tyrimų reikalingumą (0,587). Ketinimas rekomenduoti savo šeimos gydytoją giminėms ir artimiesiems yra susijęs su atliekamų tyrimų ir procedūrų tvarka, laukimo trukme. Bendras pacientų pasitenkinimas šeimos gydytojo paslaugomis yra susijęs su organizaciniais veiksniais, tokiais kaip pasitenkinimas poliklinikos teikiamomis paslaugomis (0,650), atliekamų tyrimų ir procedūrų tvarka (0,586), bendrai esama tvarka (0,582), susisiekimo galimybe su šeimos gydytoju bet kuriuo paros metu (0,500), personalo rodoma pagarba (0,467) bei savarankišku šeimos gydytojo pasirinkimu (0,431). Pacientų nepasitenkinimas paslaugomis yra susijęs su ilgu laukimo laiku prie gydytojo kabineto durų. (-0,131). Išvados: Pacientų pasitenkinimo lygis šeimos gydytojo paslaugomis yra aukštas. Pagrindiniai pasitenkinimo šeimos gydytojo paslaugomis veiksniai - aukšta gydytojo kvalifikacija, išsamūs ir suprantami paaiškinimai apie ligą ir gydymą, pakankamas laiko skyrimas aptariant sveikatos problemas, įdėmus nusiskundimų išklausymas, atsižvelgimas į paciento nuomonę, skiriant gydymą, bei paaiškinimai apie atliekamų tyrimų reikalingumą. Organizaciniai veiksniai, įtakojantys pasitenkinimą šeimos gydytojo paslaugomis, yra atliekamų tyrimų ir procedūrų tvarka, bendrai esama tvarka poliklinikoje, susisiekimo galimybė su šeimos gydytoju bet kuriuo paros metu, personalo rodoma pagarba bei savarankiškas šeimos gydytojo pasirinkimas.
The aim of the theses: To estimate satisfaction of patients with services of Kaunas Center general practitioners and therapists. The methodology of the research: anonymous questionnaire containing 31 questions was prepared to question the patients. The answers were evaluated in two ways: 5 points to Lickert Scale Questions, when 1 meant “totally disagree/ do not trust” and 5 – “totally agree/ trust”, there also were included questions with several possible answers. Patients, who registered at general practitioners responded 97,8% (N= 230), patients, who registered at therapists responded 61,3% (N= 230). The analysis of the research data was accomplished using statistic data analysis SPSS 9.0. The results. Satisfaction level of the patients, who registered at GP, local therapists and family doctors in Kaunas Center outpatient clinic was almost equal and was rather high (4,51). The patients mostly were satisfied with doctor’s respect, his/her high qualification, attentive listening to them and clear and detailed information about their disease and its treatment. The patients least were satisfied with family doctor’s help solving social and psychological problems. Patient satisfaction with family doctor’s services (Spirmen’s correlation) was mostly related to high qualification of the doctor ( 0,827), detailed and clear information about their disease and its treatment ( 0,723), enough time devoted to solve health problems (0,684), attentive listening (0,635), paying attention at the patient’s opinion when directing to the treatment (0,623) and explanation of examination necessity (0,587). General patient satisfaction with family doctor’s services is related to organization factors, such as satisfaction with outpatient clinic’s services (0,650), examination and procedures order (0,586), existing general order (0,582), opportunity to reach the family doctor at any time (0,500), expressed respect by the staff (0,467) and possibility to choose a family doctor (0,431). Patients are mostly unsatisfied with the time they have to spend waiting to see the doctor (-0,131). Conclusions: The level of patient satisfaction with family doctor’s services is high. The main factors of patient satisfaction are: high doctor’s qualification, detailed and clear information about diseases and their treatment, enough time devoted to discuss health problems, attentive listening to problems, paying attention at patient opinion giving directions for treatment and explanation about necessity to have detailed examination. Organizational factors having influence on patient satisfaction with family doctors are the satisfaction with outpatient clinic services, examination and procedures order, satisfaction with existing general order, possibility to reach the family doctor at any time, expressed respect by the staff and possibility to choose a family doctor.