(Angl. Arts on Prescription in the Baltic Sea Region)

  • Projekto Nr.: #C009
  • Projekto akronimas: Arts on Prescription
  • Projekto vadovas (LSMU): Aurimas Gaižauskas
  • Projekto koordinatorius: Odense Municipality (DK)
  • Projekto terminas: nuo 2023-01-10 iki 2025-12-31
  • Finansavimas: Interreg Baltic Sea Reagion
  • Bendra projekto vertė: 3 511 285,56 Eur
  • Projekto vertės dalis, skirta LSMU: 123 775,4 Eur
  • Internetinis puslapis: www.arts-on-prescription.eu

Projektas „Receptinis menas“ yra inovatyvus visuomenės psichinės sveikatos gerinimo modelis, kuris meno intervencijas siūlo kaip prevencinę priemonę tradicinių gydymo metodų kontekste. Projektas gimė atpažinus esmines problemas sveikatos sistemoje: nepakankamą kultūros ir sveikatos sektorių bendradarbiavimą bei sisteminio požiūrio į psichinės sveikatos prevenciją stoką.

Pagrindinis dėmesys skiriamas žmonėms, patiriantiems emocinį diskomfortą, nuolatinį stresą ir bendruomenėms, siekiančioms gerinti psichosocialinę sveikatą. Metodologijos centre – moksliniais tyrimais pagrįstos meno intervencijos, leidžiančios žmonėms atrasti save per kūrybą, išreikšti emocijas ir stiprinti vidinį atsparumą.

Projekto tikslas – sukurti išbandytą meno veiklų programą, parengti metodinį vadovą ir suformuluoti rekomendacijas nacionalinėms institucijoms. Plėtros strategija apima modelinės programos išbandymą regioniniu lygmeniu, išsamų poveikio vertinimą ir gerosios patirties sklaidą nacionaliniu bei tarptautiniu mastu. Tai naujos kartos iniciatyva, kuri siekia pakeisti visuomenės požiūrį į psichinę sveikatą, kur menas tampa galingiu transformacijos ir gydomuoju įrankiu.

Siekiamas rezultatas

  • Projektas sukurs universalią modelinę programą, kuri bus lanksti ir pritaikoma skirtingų šalių bei regionų specifinėms sąlygoms Baltijos jūros erdvėje. Programos universalumas leis ją adaptuoti įvairiems vietos kontekstams ir sveikatos sistemų ypatumams.
  • Metodinis vadovas taps pagrindiniu šaltiniu specialistams, norintiems diegti meno intervencijas. Jis apjungs mokslinius įrodymus, praktines rekomendacijas ir detalius metodologinius sprendimus, kurie palengkins programos įgyvendinimą skirtingose institucijose.
  • Bus suformuota unikali profesionalų tinklinė bendruomenė, kuri jungs sveikatos apsaugos, kultūros ir meno specialistus. Šis tarpdalykinis bendradarbiavimas leis keistis patirtimi, žiniomis ir kurti inovatyvius sprendimus.
  • Išsamus ekonominis tyrimas parodys šios programos finansinį pagrįstumą. Bus lyginamos sąnaudos ir nauda tarp tradicinių gydymo metodų ir siūlomų meno intervencijų, siekiant įrodyti jų ekonominį potencialą.
  • Bandomieji projektai taps metodologijos praktinio pritaikymo ir poveikio įrodymu. Kiekvienas projektas bus išsamiai dokumentuotas, fiksuojant teigiamus pokyčius dalyvių psichinėje ir emocinėje sveikatoje.
  • Projekto žinios ir metodikos bus aktyviai skleidžiamos, pasitelkiant dvynių principą ir tikslingus mokymus. Tai leis efektyviai plėsti programos aprėptį už pradinių partnerių ribų.
  • Bus sukurtas unikalus ekspertų palaikymo modelis, kuris leis miestams ir regionams gauti nuolatinę metodologinę ir praktinę pagalbą programos diegimo metu.
  • Projektas inicijuos konstruktyvų dialogą tarp skirtingų institucijų, siekiant sukurti tvarų programų finansavimo mechanizmą nacionaliniu ir regioniniu lygmenimis.
  • Bus parengtos išsamios metodinės rekomendacijos, kurios padės nacionalinėms institucijoms integruoti meno metodus į tradicines sveikatos priežiūros sistemas.

Galutinis projekto tikslas – užtikrinti metodikos tęstinumą ir institucinį įtvirtinimą, kad programa taptų nuolatiniu sveikatos gerinimo įrankiu net pasibaigus pradiniam projektui.

    PROJEKTO PARTNERIAI
    • Ministry for health, women and consumer Protection of the Free Hanseatic City of Bremen,
    • Bremer Volkshochschule – adult education centre/Ministry for Culture,
    • University of Southern Denmark,
    • Cesis Municipality,
    • Saldus district municipality,
    • Westpomeranian Region,
    • Media Dizajn,
    • Secretariat of the Northern Dimension Partnership in Public Health and Social Well-being,
    • Sunderby folk high school,
    • Norrbotten Region,
    • Turku University of Applied Sciences.

    Projekto galerija