Gerovė ir įgalinimas ugdyme: mokytojų įgalinimo ir mokinių emocinių įgūdžių stiprinimas ankstyvajame ugdyme

< Grįžti
  • Projekto Nr.: S-EDU-25-7
  • Projekto akronimas: WELL-STEP
  • Projekto vadovas (LSMU): dr. Giedrė Širvinskienė
  • Projekto vadovas: Doc. dr. Eglė Drejerienė
  • Projekto terminas: nuo 2025-04-01 iki 2028-04-03
  • Bendra projekto vertė: 15 231 660,52 Eur
  • Projekto vertės dalis, skirta LSMU: 499 516,66 Eur
  • Projekto vykdytojas: Lietuvos mokslo taryba
  • Finansavimo šaltinis: Projektas finansuojamas 2021‒2027 m. Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis
  • Projekto partneriai: Vilniaus universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Kauno technologijos universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Mykolo Romerio universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Klaipėdos universitetas

Santrauka: Projektą „Pirmiausia – mokytojas“ įgyvendina Lietuvos mokslo taryba, bendradarbiaudama su 7 pagrindiniais partneriais. Vienas iš partnerių yra Lietuvos sveikatos mokslų universitetas minėto projekto rėmuose įgyvendina  projektą „Gerovė ir įgalinimas ugdyme: mokytojų įgalinimo ir mokinių emocinių įgūdžių stiprinimas ankstyvajame ugdyme“.  Projektas analizuoja pedagogų profesinio tobulinimo ir ankstyvosios vaikystės pedagogikos sąveiką, kompleksiškai tiriant pedagogų ir vaikų psichosocialinės gerovės stiprinimo galimybes per socialinių-emocinių kompetencijų ugdymą. Taikant kvazieksperimentinį metodą, tarpdisciplininė mokslininkų komanda vykdo pedagogų kompetencijų vertinimą ir dvi ELLA programos versijas ikimokyklinio bei pradinio ugdymo įstaigose, matuodama intervencijų poveikį 450 vaikų ir 160 pedagogų.

Tyrimai koncentruojasi į keturis pagrindinius aspektus: ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojų kompetencijų bei psichosocialinės gerovės pokytį po mokymų, taip pat ELLA 3-6 ir ELLA pradinės mokyklos programų veiksmingumą vaikų socialinėms-emocinėms kompetencijoms. Projektas integruoja tarptautinės patirties elementus, pritaikydamas ir empiriškai vertindamas programų veiksmingumą, kartu stiprindamas pedagogų tyrimus ir duomenimis grįstą sprendimų priėmimą Lietuvos ankstyvosios pedagogikos srityje.

Projekto „Gerovė ir įgalinimas ugdyme” siekiamas rezultatas yra kompleksinis ir apima kelis pagrindinius aspektus:

Mokytojų psichosocialinės gerovės ir kompetencijų stiprinimas, sumažinant profesinio perdegimo riziką ir pagerinant jų gebėjimą valdyti sudėtingas situacijas darbe su vaikais, turinčiais emocinių ir elgesio sunkumų.

Vaikų emocinių ir socialinių kompetencijų pagerinimas, įdiegiant ir empiriškai patvirtinant ELLA programų veiksmingumą Lietuvos ugdymo kontekste, kas pagerintų vaikų adaptaciją ir funkcionavimą ugdymo aplinkoje.

Naujo edukacinių tyrimų ir praktikos modelio sukūrimas, sujungiančio tarpdisciplininius (psichologijos ir edukologijos) tyrimus su įrodymais grįstų programų diegimu švietimo sistemoje.

Ilgalaikiu požiūriu projektas siekia prisidėti prie švietimo kokybės gerinimo, sukuriant sąlygas duomenimis grįstam sprendimų priėmimui ankstyvosios pedagogikos srityje ir suformuojant rekomendacijas švietimo politikos formuotojams dėl kvalifikacijos tobulinimo, įtraukiant emocinių, socialinių ir tyriminių kompetencijų stiprinimą.

Galerija