Tradicinės LSMU konferencijos „Edukacijos pavasaris 2024“ centre – simuliacinio mokymo nauda ir iššūkiai
Balandžio 24-25 dienomis vyko kasmetinė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) konferencija „Edukacijos pavasaris 2024: kaip nepa(si)klysti simuliacijų labirintuose“. Renginys tradiciškai subūrė Universiteto akademinę bendruomenę diskusijai ir patirties dalijimuisi ieškant naujų bei inovatyvių kelių studijų kokybei gerinti.
Šiemet LSMU Studijų centro Inovatyviosios edukacijos skyrius, bendradarbiaudamas su Medicinos fakulteto Medicininės simuliacijos centru ir Veterinarijos fakulteto Veterinarinės medicinos simuliacijos centru, sukvietė įvairių sričių dėstytojus, vyresnių kursų studentus, rezidentus ir kitus universiteto narius aptarti simuliacijos metodo taikymą, jo teikiamą naudą ir iššūkius skirtingose studijų kryptyse.
„Dabartiniai studentai labai skiriasi nuo tų, kurie Universitete studijavo prieš 30 metų. Tuomet chirurgijos įgūdžių mokydavomės ant mirusių žmonių kūnų. Šiandien, pasikeitus visuomenės supratimui, Universitetas išlieka platforma, kur ne tik mokome ateities specialistus, bet ir patys mokomės, kaip juos mokyti“, – atidarymo kalboje sakė LSMU rektorius prof. dr. Rimantas Benetis.
Ne nauja, tačiau sparčiai besikeičianti sritis
Renginio organizatorės, LSMU Studijų centro vadovo pavaduotojos inovacijoms ir edukacijai dr. Monikos Miliušienės teigimu, simuliacijos metodas Universitete nėra naujovė, tačiau sparčiai tobulėjant technologijoms, būtina atitinkamai skatinti pokyčius ir dėstymo veikloje, mokyti ir mokytis naudotis pažangiomis priemonėmis dirbant su studentais, pacientais, vykdant mokslinius tyrimus, įgyvendinant projektines veiklas, gerinant studijų procesą bei užtikrinant sėkmingą studento, būsimo absolvento pasirengimą.
Bendruomenei šiais metais buvo pasiūlyta ne tik išklausyti teorinius pranešimus, bet ir sudalyvauti praktinėse simuliacijose, kurių buvo net 9. Medicininės simuliacijos buvo demonstruojamos simuliacijų vilkike. Tarp jų – endoskopijos, skysčių, kraujavimo, krešėjimo valdymo, virtualių instrumentų valdymo, kirpimo, siuvimo, biopsijos atlikimo ir kitos simuliacijos. Vilkike dalyviai turėjo galimybę išbandyti novatoriškus simuliatorius, taikomus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
„Visi kartu turime ieškoti naujų kelių, priemonių ir metodų, siekiant, kad studijuojantieji patirtų kuo įvairesnes mokymo (si) galimybes, o naujos technologijos taptų įrankiais atlikti savo veiklą kaip įmanoma geriausiai, atliepiant būsimų pacientų poreikius“, – pabrėžė dr. M. Miliušienė.
Darbo su tikrais pacientais nepakeis, tačiau naudojimas dažnės
LSMU Medicininės simuliacijos centro vadovė dokt. Greta Kasputytė pasakoja, kad medicininė simuliacija yra neatsiejamas sveikatos priežiūros specialistų mokymo (si) metodas. Jos metu sudaromos sąlygos specialiai tam sukurtoje nerizikingoje simuliacinėje aplinkoje mokytis tiek profesinių įgūdžių, tiek įvairių bendrųjų kompetencijų – komandinio darbo, bendravimo, lyderystės ir kitų.
„Šiandien medicininė simuliacija yra būtinoji mokymo dalis. Svarbu paminėti, kad simuliacija turėtų būti naudojama ne tik Universiteto studentų bei gydytojų naujų įgūdžių formavimui ar lavinimui, tačiau ir sveikatos priežiūros įstaigų įvairių kritinių klinikinių situacijų analizei, siekiant pagerinti teikiamų paslaugų kokybę bei sumažinti sisteminių klaidų riziką“, – sakė centro vadovė ir pridūrė, kad simuliaciniai metodai diegiami jau daugiau kaip 60 metų, tačiau didžiausias proveržis įvyko per pastarąjį dešimtmetį.
„Turime suprasti, kad medicininės simuliacijos metodai niekada nepakeis darbo su tikru pacientu, tačiau, keičiantis visuomenės požiūriui ir geopolitinei situacijai, jų taikymas įvairiose studijų programose neišvengiamai didės“.
Medicininės simuliacijos centro vadovės teigimu, įvertinus medicininės simuliacijos taikymą Universitete ir didėjančias galimybes, pastebėta tobulintinų vietų. Būtent tam ir buvo skirta konferencija „Edukacijos pavasaris 2024: kaip nepa(si) klysti simuliacijų labirintuose“.
Konferencijos metu pristatytos skirtingos simuliacijų rūšys ir jų taikymas įvairiose disciplinose: chirurgijoje, neurologijoje, odontologijoje, slaugoje, veterinarijoje. Dėmesys skirtas ir komandinio tarpdisciplininio darbo bei lyderystės ugdymui simuliacijų metu. Vilkike įkurtas praktines dirbtuves išbandė ne tik Universiteto bendruomenė, bet ir užsienio svečiai.
„LSMU Medicininės simuliacijos centras, bendradarbiaudamas su kitais Universiteto padaliniais ir dėstytojais, sieks užtikrinti bei sudaryti sąlygas nuolatiniam praktinių įgūdžių mokymui įvairiose studijų programose ir taip prisidėti ruošiant ateities sveikatos priežiūros specialistus“, – sakė dokt. G. Kasputytė.
Dalyvavote konferencijoje ? Kviečiame užpildyti grįžtamojo ryšio anketą: https://forms.office.com/e/dneVrGULL1