APIE KATEDROS VEIKLĄ
Visų fakultetų studentams dėstomi privalomi studijų įvado ir profesinės kalbos (profesinės terminijos lotynų k. pagrindų, profesinės užsienio (anglų, vokiečių, prancūzų) kalbos, specialybės kalbos, lietuvių (užsienio) kalbos dalykai.
Skirtingų fakultetų studentams siūlomi pasirenkamieji antros užsienio (prancūzų, vokiečių, italų, danų) kalbos, mokslinio stiliaus (anglų k.), lietuvių (užsienio) kalbos tobulinimo dalykai.
Studentams siūlomi universitetiniai pasirenkamieji (UP) dalykai: medicininės literatūros vertimas (anglų k.), medicininė terminija prancūzų kalba, edukacijos pagrindai sveikatos specialistams, antros užsienio (japonų, danų, italų) kalbos (A1.1), antros užsienio (prancūzų, vokiečių) kalbos (A1.1 ir A1.2), lietuvių (užsienio) kalbos pagrindai (A1.1 ir A1.2).
Doktorantams dėstomi 2 pasirenkamieji dalykai – „Edukacijos teorija ir praktika” ir „Mokslinės medžiagos interpretacija užsienio kalba“.
Pagrindinės tyrimų kryptys:
Teorinės:
- lingvistinių ir edukacinių tyrimų metodologijų derinimo galimybių, nustatant biomedicinos mokslų srities studijų socialinimo efektyvumą, paieška.
Praktinės:
- Edukologijos ir filologijos teorijų taikymas kuriant ir adaptuojant rezultatyvumo tyrimo instrumentus.
- Lingvistinių ir edukacinių tyrimų metodologijų derinimas, tiriant biomedicinos studijų socialinimo rezultatų efektyvumą.
Katedros mokslinė tema – „Sveikatos profesionalų konkurencingumą skatinančių asmeninių kompetencijų ugdymas mišraus mokymosi kontekste“. Darbo vykdymo terminai: 2022-01-01–2026-12-31.
Tyrimo tikslas – remiantis filologijos ir ugdymo mokslo metodologija nustatyti sveikatos profesionalų konkurencingumą skatinančių kompetencijų ugdymo prielaidas ir galimybes mišraus mokymosi kontekste.
Numatyti uždaviniai:
- Atlikti sveikatos profesionalų konkurencingumą skatinančių veiksnių analizę.
- Atlikti asmeninių kompetencijų ugdymo mokantis kalbų prielaidų ir galimybių analizę.
- Atlikti mišraus mokymosi privalumų ir trūkumų, įtakos studijų procesui ir rezultatams analizę.
Laukiamas rezultatas – parengta sveikatos profesionalų konkurencingumą skatinančių asmeninių kompetencijų ugdymo galimybių rezultatyvumo nustatymo bei tobulinimo metodika; parengtos priemonės / technikos ir sukurti bei išbandyti ugdymo metodai / būdai, sąlygojantys asmeninių kompetencijų ugdymo biomedicinos mokslų studijose efektyvumą; atnaujintos modulių ir dalykų programos, atsižvelgiant į besikeičiančias aplinkybes, lūkesčius ir mokymosi metodus.
Katedra bendradarbiauja su Čekijos Prahos Karlo universiteto Medicinos fakulteto Hradec Kralovės Kalbų katedra, Čekijos Brno Masaryko universiteto Kalbų centru, Ankaros universiteto Kalbų centru, Ispanijos Valencijos universiteto Filosofijos ir ugdymo mokslo fakulteto Didaktikos ir švietimo organizavimo katedra ir Vilniaus kolegijos Užsienio kalbų centru.